Adwords


Google Adwords


Google Adwords er Google’s egen platform til annoncering i deres søgemaskine.


I Danmark starter næsten alle deres søgning via Google, og hvor det tager længere tid at blive synlig via søgemaskineoptimering, så kan du med Adwords blive synlig via annoncer fra dag et - og det er overfor kunder der efterspørger netop dine produkter.

For langt de fleste kan det betale sig at investere i Adwords. Selvom mange firmaer benytter sig af denne mulighed, så kan det ofte lade sig gøre at justere kampagnerne og annoncegrupperne, så de giver et godt afkast. Der er masser af muligheder, f.eks kan du vælge kun at annoncere i bestemte geografiske områder, hvilket også gør denne form for markedsføring relevant for små lokale virksomheder.

Opstart

I første omgang handler det om at få kontoen med Adwords sat rigtigt op. Det består hovedsageligt af at inddele søgeordene i annoncegrupper, så de passer til hinanden, sikre sig at der kun annonceres med relevante søgeord, samt en række andre ting der gør annoncen så relevant som muligt.


Løbende arbejde

Når først søgeordene er sat op i de rette annoncegrupper begynder arbejdet med at analysere og justere klikpriserne, så du får mest muligt for pengene. Her tilbyder vi at holde øje med dine annoncer, og vi finder naturligvis den rette pris for dig afhængig af hvor mange annoncegrupper du har, hvor stort et adwords budget du arbejder med osv. så du får mest muligt ud af dine Adwords kroner.

Introduktion til Adwords

Er du i tvivl om hvad Adwords er, og om det kan gøre noget for din virksomhed, så se videoen nedenunder,
den giver en introduktion til dine muligheder med Adwords på en let og forståelig måde.